Enguany se celebra el XV aniversari del Ral·li Dijous Bo, una xifra molt important d’edicions, sobretot considerant les despeses i inversió d’energia i mitjans que s’han de fer per a dur a terme un esdeveniment d’aquestes característiques. De fet, el Ral·li va començar a l’any 96, però no es varen poder fer un parell d’edicions per problemes econòmics. La resta d’anys ha anat creixent any rere any. El guanyador d’aquesta edició té un doble protagonisme. Per una banda, ha resultat campió d’una de les edicions més dures que es recorden, i per l’altra, resulta que és l’organitzador de la prova des de fa ja 12 edicions (des de 2001). Toni Amer alaba la participació “de fins a 70 cotxes, ja que la mitjana de participació està entorn dels 40-50. La xifra és molt alta, la diferència és gran i és tot un rècord”. I parlant de rècords, “el Dijous Bo és el ral·li més llarg, el que més quilòmetres de crono té”. Pel que respecta a l’edició de 2013 i les seves particularitats, Amer ens conta que “ha estat un any súper complicat, els trams eren difícils, “de rata”, teníem el tram més llarg de la història -21 quilòmetres, el de Cúber a Caimari- i a sobre estava tot molt banyat”. Per aquesta raó, entre d’altres, es varen produir baixes tant per accidents com per avaries.
A nivell particular, com és lògic, Amer es mostrava encantat del triomf. Feia dos anys que era a prop de la victòria amb dues cinquenes posicions. “Després, l’any passat vaig tenir un accident gros, i si no arriba a ser per l’ajuda d’Ana, Paco, Lorenzo i Menut (Joan), que m’han ajudar a muntar el cotxe, no hauria pogut córrer. A més, era la primera cursa del meu copilot, José Calafell, però així i tot hem guanyat, i vull agrair-los l’ajuda”. Enhorabona a tot l’equip!

X