Comerç, turisme i comunicació. El Dijous Bo alimenta aquests tres pilars bàsics per al desenvolupament de la ciutat d’Inca. El delegat d’aquestes tres àrees a l’Ajuntament, Jaume Tortella, ha explicat la importància d’aquesta festa per a la ciutat i molt especialment per al seu departament. A més, ha apuntat alguns detalls interessants que convé no passar per alt: “Inca també és una ciutat turística, no tot és sol i platja a Mallorca.”

Comerç:

Per Tortella, el Dijous Bo no necessàriament és el millor dia per vendre, però sí s’hi estableixen llaços, i és el punt de partida a futures operacions de venda: “És evident que per als restaurants sí que és un dia importantíssim pel que fa a vendes, però altres empreses exposen els seus productes i obtenen els fruits després del Dijous Bo “, assegura Tortella, que ha explicat que el Mercat Pagès comptarà amb més de 200 parades ambulants al centre de la ciutat, a les quals cal afegir les de l’exterior. Inca, en definitiva, és un expositor de productes de tota mena. 8 quilòmetres de fira i més de 500 paradetes en total. Un autèntic rècord.

Turisme:

“El que digui que Inca no és una ciutat turística s’equivoca. Inca té molts visitants al llarg de l’any, i és que a Mallorca no només existeix el turisme de sol i platja”, afirma el regidor. Inca és un altre “reclam turístic” més de l’illa “molt important per ajudar a la desestacionalització”. Jaume Tortella ha avançat: “Volem que Inca estigui present a diferents fires europees del turisme, i estem treballant amb el Govern per donar a conèixer la nostra ciutat.”

Comunicació:

Finalment, Inca és el focus central de tots els mitjans de comunicació durant el Dijous Bo: “Tots parlen de nosaltres, i demà almenys 10 mitjans de comunicació faran els seus programes en directe des d’aquí”, indica Tortella. És una promoció de la ciutat que “no té preu”.

X