Inca s’ha despertat amb el cor accelerat i un sol que il·lumina cada racó. El Dimecres Bo ha arribat amb temperatures suaus, cels clars i 0 % de pluja: una jornada perfecta per viure intensament la festa més esperada de la Setmana Gran.
Des de les 10 h del matí, el Mercat Tradicional Pagès omple de vida els carrers principals —plaça del Bestiar, plaça d’Orient, carrer Major, Comerç i voltants— amb productes locals, artesania, gastronomia i música. L’olor del pa acabat de coure, les xeremiers i la rialla dels visitants anuncien que la festa és viva.
També des de les 10 h, es poden visitar la Mostra de Maquinària Agrícola, l’Exposició d’Eines Antigues i la mostra històrica “150 anys del ferrocarril a Mallorca”, al Claustre de Sant Domingo, en homenatge a un segle i mig de connexió entre pobles.
A la plaça del Bestiar, el protagonisme és per als ramaders amb la Mostra Ramadera i el XXXII Concurs Morfològic del Porc Negre Mallorquí, que reconeix la dedicació de tot un sector que és essència de la nostra identitat.
La jornada continua amb la XLVI Exposició Filatèlica, dedicada també als 150 anys de l’arribada del tren a Inca, oberta al Centre Parroquial de Santa Maria la Major, on els segells expliquen històries de memòria col·lectiva.
A partir de les 17 h, comencen els tardeos amb música i ambient festiu al Pub Nits, mentre Sa Lluna i La Chismosa Social Club preparen la seva pròpia revetla amb DJ, música en directe i bon ambient fins a la matinada.
A les 17.30 h, té lloc un dels moments més simbòlics del dia: la inauguració oficial del Dijous Bo, amb el tall de cinta a la plaça del Bestiar, acompanyat dels xeremiers i dels Revetlers des Puig d’Inca, que després recorreran els carrers amb música i alegria.
La tradició eqüestre també hi és present: de 18 a 20 h, la plaça de la Font Vella acull una gran mostra i exhibició de doma amb cavalls, amb carrusels, demostracions de doma clàssica, menorquina, vaquera i d’estil western, organitzada pel Club Hípic Es Raiguer.
A la mateixa hora, a la plaça de Mallorca, s’inaugura la Mostra de Comerç, impulsada per l’Associació de Comerciants i Restauradors d’Inca, que dona protagonisme als establiments locals.
El vespre culmina amb cultura i emoció: a les 19.00 h, Sa Quartera Centre d’Art acull el lliurament del Premi i la inauguració de l’exposició del XVI Certamen d’Arts Plàstiques Dijous Bo 2025, on el talent artístic s’uneix a l’orgull inquer.
Per acabar la jornada, la música s’escampa pels carrers amb l’actuació de Los Brindis (17–19 h, plaça de Santa Maria la Major) i el ritme d’Atàvik Sound System (18 h, Pub Es Pou).
I com a recordatori essencial: @Sferroviarism ofereix trens especials durant tota la nit del 12 al 13 de novembre, amb sortides des de Palma fins a les 4.20 h i retorns des d’Inca fins a les 5.00 h del matí, perquè tothom pugui viure la Revetla del Dimecres Bo amb responsabilitat i seguretat.
Inca batega fort. Tradició, art i festa es donen la mà en un Dimecres Bo 2025 que quedarà gravat en la memòria de tots els inquers i visitants.
? Programa complet del dia – Dimecres 12 de novembre
-
? 9.00 h – Inici del Concurs Incagram d’Instagram, amb dos premis de 200 €.
-
? 10.00–20.00 h – Exposició de Maquinària Agrícola, Eines Antigues i mostra “150 anys del ferrocarril a Mallorca” (Claustre de Sant Domingo).
-
? 10.00–22.00 h – Mercat Tradicional Pagès, amb parades de productes locals, artesania i gastronomia.
-
? 12.00 h – Mostra Ramadera i XXXII Concurs Morfològic del Porc Negre Mallorquí (plaça del Bestiar).
-
? 16.00–20.00 h – XLVI Exposició Filatèlica (Centre Parroquial de Santa Maria la Major).
-
? 17.00 h – Especial Tardeo al Pub Nits.
-
? 17.00–22.00 h – Exposició de concessionaris de vehicles, camions i maquinària pesada (polígon industrial d’Inca).
-
? 17.00–20.00 h – Zona Infantil (avinguda dels Reis Catòlics).
-
? 17.30 h – Inauguració oficial del Dijous Bo, amb xeremiers i Revetlers des Puig d’Inca (plaça del Bestiar i recorregut pel mercat).
-
? 17.00–19.00 h – Actuació de Los Brindis (plaça de Santa Maria la Major).
-
? 18.00–20.00 h – Mostra i exhibició de doma amb cavalls (plaça de la Font Vella).
-
? 18.00 h – Inauguració de la Mostra de Comerç (plaça de Mallorca).
-
? 19.00 h – Lliurament del Premi i inauguració del XVI Certamen d’Arts Plàstiques Dijous Bo 2025 (Sa Quartera Centre d’Art).
-
? 20.00 h – Parada informativa “No i punt!” davant el Mercat d’Inca.
-
? 17.00–5.00 h – Revetla del Dimecres Bo amb sessions de DJ a Sa Lluna i La Chismosa Social Club.
-
? Trens especials SFM durant tota la nit (Palma–Inca–sa Pobla/Manacor) fins a les 5.00 h del matí.