Opinions dels autors de les obres guardonades amb els Premis Pare Colom

Els guanyadors dels premis literaris Pare Colom 2012 es van reunir ahir al Claustre de Sant Domingo per rebre el reconeixement de l’Ajuntament d’Inca per les seves obres. Els guardonats en aquesta edició són l’autor Jaume Pons per la seva obra Faula, en la categoria de narrativa, Jaume Pomar amb Cants de Montalt, pel que fa a poesia, i l’obra teatral premiada és Això és Àustria, de Joan Jordi Miralles. Menció especial per a les obres Carnatge de Pau Vadell i Sa Mort de Na Margalida escrita pel jove Sebastià Portell. Precisament Portell va ser el més aplaudit de la nit perquè amb només 19 anys va aconseguir un dels premis i en la seva intervenció davant els assistents va demostrar una maduresa i tranquil·litat inusual en un jove de la seva edat.

El gran absent va ser Jaume Pomar, premiat amb l’obra “Cants de Montalt” i que no va poder assistir a l’acte per motius de salut. El batle d’Inca, Rafel Torres, va desitjar en la seva intervenció poder celebrar moltes més edicions d’aquests premis que el jurat i els editors van definir com “els més importants de Mallorca en l’actualitat”.

Els premiats presents a l’acte van parlar de la seva obra. Jaume Pons es va mostrar “eufòric i feliç”, i va explicar que “aquesta és la meva primera novel·la i hi he volgut aconseguir una obra de ciència ficció, fúria, erotisme, sensualitat …”.

Per la seva banda, Sebastià Portell va assegurar que “tinc molta il · lusió, alegria i agraïment per aquest premi. La meva obra és teatre escrita des del poble per al poble “.

Finalment, Pau Vadell va parlar de la seva obra Carnatge: “són una vintena de poemes molt curts dedicats a Andreu Vidal que juguen amb l’amor, la idea del món i la recerca de les veritats”.

Els Premis, que pretenen fomentar l’escriptura i la cultura balears, han estat ampliats fa quatre edicions, amb la incorporació de la categoria de poesia, mentre que fa tres anys s’hi va afegir a més el teatre. El lliurament dels mateixos serà a l’estiu. El jurat està format, en cada categoria, per cinc persones de reconegut prestigi dins l’àmbit cultural, i se celebren amb la cooperació de l’Institut d’Estudis Baleàrics.

Escolta Jaume Pons:

Escolta Sebastià Portell:

Escolta Pau Vadell:

 

 

X