La maquinària del Dijous Bo ja està en marxa. L’Ajuntament d’Inca ha presentat avui la imatge que representarà enguany la fira de fires, així com el videoclip promocional, que ja s’ha començat a difondre per Internet i xarxes socials. El centenari del Teatre Principal d’Inca és el protagonista enguany en tots dos elements promocionals.
El batle, Rafel Torres, i la regidora de Promoció Econòmica, Rosa Tarragó, han comparegut davant els mitjans amb els autors de la imatge, José Antonio Vidal i Llorenç Fernández, i del vídeo, Pep Miquel Garau. En el cas del pòster la imatge va ser escollida amb un concurs públic entre diferents propostes per un jurat. Els guanyadors han estat premiats amb 500 euros.
La imatge escollida fa una clara al·lusió al Teatre, pel que fa a l’ús gràfic d’unes entrades que conviden a entrar al Dijous Bo i també del Teatre, del qual esperam poder gaudir ben aviat.
Segons el batle Torres, “la imatge va en una línia senzilla, clara i minimalista com la que venim usant des de fa anys i que ens ha distingit. Té un element molt clar que crida a venir. Una entrada de teatre antiga que mostra aquest doble component del Dijous Bo de mesclar modernitat i tradició”.
Quant a l’espot del Dijous Bo, és el resultat d’un projecte innovador en comunicació presentat a l’Ajuntament per part de l’il·lustrador Pep Miquel Garau i que s’anomena “Sa Tropa d’Inca”. Aquesta és una experiència que comença amb aquest vídeo i que s’allargarà amb un còmic inserit dins del programa del Dijous Bo, però que vol anar més enllà.
La regidora Tarragó ha exposat que la intenció és aconseguir que “Sa Tropa” sigui un recurs interessant i divertit per conscienciar la població d’altres qüestions com ara l’ús dels serveis municipals o bé per promocionar Inca, per exemple des del punt de vista comercial.
El vídeo, que ha estat presentat als mitjans, ja es pot trobar al canal Youtube de l’Ajuntament d’Inca i en aquesta web, dijousbo.es
Per la seva part el batle, Rafel Torres, ha explicat que “tenir a Inca la fira més important de Balears ens dóna una responsabilitat perquè és una eina de promoció molt important per a la ciutat. Per tant, cuidam molt com feim aquesta promoció. Sempre cercam maneres diferents, cridaneres, i també amb un toc divertit per promocionar la fira de fires. Enguany creim que ho aconseguirem”.
El batle ha demanat la col·laboració de tots els inquers per promocionar el Dijous Bo compartint el pòster i també el vídeo de la fira a xarxes socials.
Pel que fa al programa d’actes, l’Ajuntament encara hi està fent feina per tal de poder-lo presentar dins la propera setmana. En tot cas el compromís és que el Dijous Bo “sigui emocionant, sigui atractiu, especial i tengui el punt innovador”.